Peningkatan jualan sebanyak 7800% setakat ini .
Kesan dari siri permainan Korea yang dilancarkan oleh Netflix kini telah memberi kesan kepada dunia fesyen.
Menurut Variety, penjualan kasut slip Vans putih meningkat sebanyak 7,800% setelah dipakai oleh semua watak dalam rancangan itu.
Selain itu, terdapat peningkatan 97% dalam pencarian slip-ons putih menurut peruncit fesyen dalam talian, Lyst.
Vans melihat peningkatan besar dalam penjualan kasut putih mereka setelah memakainya dalam drama hit Squid Game.
Ia berlaku setelah Jung HoYeon menjadi pelakon Korea yang paling banyak diikuti di Instagram. Dia memperoleh 15 juta pengikut dalam beberapa minggu kejayaan Squid Game di seluruh dunia.
Bintang ini hanya mempunyai 400,000 pengikut tiga minggu lalu, pada bulan September. Dia juga baru sahaja dinobatkan sebagai duta global baru untuk Louis Vuitton.
Filem Squid Game ini telah memberi impak yang sangat besar kepada setiap individu di dalam filem ini serta kepada penontonnya. Perkara ini boleh dikatakan buat pertama kali di dalam sejarah filem di dunia.